WiFi en UPC; mogelijke problemen

dinsdag, 09 december 2014 - Categorie: Voorlichting

Bron: mail van een lezer van StopUMTS
8 dec. 2014

Geplaatst in de rubriek voorlichting omdat veel mensen met deze problematiek te maken hebben of ermee te maken kunnen krijgen.


Mijn naam is ........... Ik ben, net als zoveel mensen, hoog gevoelig voor straling van UMTS, WIFI, DECT, 4G, enz enz.
Ik woon sinds 7 jaar in Amsterdam. Ik heb Wifi laten afzetten en krijg mijn internet signaal met draden.
Ik heb een ouderwetse analoge (?) telefoon, en geen internet op mijn mobiel.

Nu had ik een paar jaar geleden zoveel last van de laptop, dat ik UPC belde hoe dat mogelijk is.
Bleek dat ik welliswaar de Wifi afgezet had, maar zij niet.(!) en dan krijg je het toch je huis in (!)
2 of 3 keer heb ik een nieuw abonnement genomen, zo dat er geen Wifi in het pakket zat. Steeds een nieuw modum dus.
Ik ben verschillende keren naar de UPC winkel hier om de hoek gelopen, om hulp te vragen, bij het weghalen van Wifi.

Enkele maanden geleden (ik weet niet precies wanneer, (maar dat is makkelijk na te gaan) kwam er een foldertje door de bus: als Wifi abonnee krijg je gratis WIFI-SPOT.
Weer ben ik naar de UPC winkel gelopen om zeker te weten dat ik dat NIET WIL. Ik word er namelijk echt ziek van. Binnen 5 minuten achter de laptop ben ik gewoon ziek en zitten al mijn spieren in de kramp.
Zij zeiden: nee, alleen Wifi-klanten krijgen dat.
Toch ging ik me steeds beroerder voelen. Gewoon de hele dag. Zelfs als ik niet direct achter de laptop zat.
Totdat vorige week een vriendin zei dat ze het ook voelde in mijn huis, bij de laptop in de buurt.
Zij zei: volgens mij heb je TOCH Wifi.
Ik weer naar de winkel, Nee, u hebt geen Wifi. Ik kreeg een code mee, om in te toetsen in de browser, alleen cijfers, en daarmee kon ik dat zelf inzien.
Inderdaad, bleek ik geen gewone Wifi te hebben, maar wel WIFI SPOT !

Ik vind dit zo schandalig, het haalt mijn complete gezondheid onderuit!
En hoe duidelijk moet je zijn???

Vandaag heb ik de afdeling ''klachten'' van UPC gesproken.
Zij vinden dat de klacht nu wel duidelijk genoeg gemaakt is.
Ik ''hoef het niet nog eens te sturen'' en zij sturen ook geen antwoord. Ze ''gaan er wat aan doen''……

Mijn vraag aan jullie is nu:
Kunnen jullie me helpen dit aanhangig te maken, zo groot mogelijk, zodat er wat verandert?
Misschien kunnen we UPC wel aanklagen of voor de rechter laten komen, een boete afdwingen voor aangedaan leed, wat dan ook. Want ik vind dit veeeel te weinig.

Suggestie van een lezer van StopUMTS:
Misschien dit probleem melden bij Radar of Kassa, alle mogelijkheden om het probleem aan te kaarten proberen zou ik zeggen.



Lees verder in de categorie Voorlichting | Terug naar homepage | Lees de introductie