WiFi, draadloze functie Ziggo uitschakelen
woensdag, 17 juli 2013 - Categorie: Voorlichting
Bron: support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/thuis-surfen/draadloos-internet/a_id/14455/c/1284,1349,1352,1356 .
Het is vloeken in de kerk, maar toch maar bovenstaande site, omdat deze informatie geeft over het uitschakelen van draadloze functies, en dat is natuurlijk wel nuttig.
en van een Lezer van Stopumts:
Uitschakelen draadloze verbinding.
Als abonnee van Ziggo lijkt het alsof je zelf thuis de draadloze verbinding
op je laptop via ziggo.nl kunt uitschakelen. Helaas blijkt dit niet
betrouwbaar te zijn. Als je je laptop bekabeld hebt en op de site van Ziggo
'WLAN disabled' is te lezen, is de kans groot dat je router toch nog steeds
een draadloos signaal geeft en je iedere 3 minuten aan hoge straling wordt
blootgesteld. Dit kun je helaas alleen checken als je over een HF-meter
beschikt. Dus verkeren er veel mensen in de veronderstelling dat ze 'veilig'
aan het werk zijn terwijl dit niet zo is. Als je zeker wilt weten dat alle
LAN is uitgeschakeld, dan moet je dus contact opnemen met Ziggo en hen dat
laten doen. Je kunt hen dan ook vragen om de nieuwe hot-spot functie uit te
schakelen. En dan maar hopen dat ze het niet op een later moment, zonder dat
je het doorhebt, weer activeren.
en een nieuwe ervaring van een lezer
17 juli 2013
Ziggo Hotspot uitzetten
Vanmorgen om 9 uur het bericht van Ziggo in mijn mailbox gevonden dat Hotspot in mijn buurt beschikbaar was. En de melding dat je Hotspot ook zelf kon uitzetten. Dat wilde ik natuurlijk direct doen omdat de stralingsmeter aangaf dat er enkele meters rondom de router nu weer veel straling in ons huis was. Naar het scherm gegaan waar dit mogelijk moest zijn. Standaard staat de Hotspot op ‘aan’, erg jammer. Ik klikte ‘uit’ aan en ‘opslaan’ ,maar toen ik daarna controleerde bleek de optie ’aan’ nog steeds geactiveerd in het scherm. Dezelfde procedure een half uur later nog eens geprobeerd, maar weer bleef de optie ‘aan’ geactiveerd. Contact opgenomen met Ziggo. De callcenter-medewerker zei dat ‘er een taak moest worden aangemaakt’ om de optie ‘uit’ te activeren en verbond daarvoor door met een collega. Na enig proberen zei deze collega dat het was gelukt. Ze vertelde dat het 60 minuten kon duren voordat de wijziging was doorgevoerd, hoewel er bij de instructies staat vermeld dat het ongeveer 10 minuten duurt voor de wijziging is doorgevoerd. Ze wilde ons wel even bellen als ze zeker wist dat het in orde was. Na anderhalf uur nog niets gehoord en nogmaals gebeld, we wilden immers graag van de straling af. De volgende callcenter-medewerker liet weten dat zo’n wijziging niet binnen 1 uur werd doorgevoerd maar dat dat wel 24 uur (!!!) kon duren. En je moet je router aan laten staan want anders kan de wijziging niet worden doorgevoerd. Om 15.45 een berichtje van Ziggo dat de Hotspot was uitgeschakeld. Maar bij nameten met de stralingsmeter bleek de straling onverminderd hoog. Dus nog maar weer eens gebeld om te horen hoe dit mogelijk was als de Hotspot gedeactiveerd was.. Deze callcenter-medewerker liet weten dat we zelf de router uit konden zetten via: 192.168.1.1 Ziggo. Wij vroegen ons af waarom we de router uit moesten zetten, die was direct bij installatie door de monteur namelijk al uitgezet, en had nooit straling gegeven, dit hadden we regelmatig gecontroleerd. De callcenter-medewerker snapte het ook niet, maar zei dat waarschijnlijk tegelijk met het activeren van de Hotspot door Ziggo, onze router weer op draadloos was gezet. Ziggo is toch al een week of zes bezig met het uitrollen van het Hotspot-verhaal, maar schijnbaar hebben ze de boel toch nog niet erg op orde. Het is niet ondenkbaar dat mensen die het wellicht wel is gelukt om via het scherm van Ziggo zelf de Hotspot uit te zetten, tòch in de straling zitten. Het lijkt erop dat je als elektrohooggevoelige er maar beter voor kunt zorgen dat je een stralingsmeter in huis hebt, dan kun je in ieder geval altijd nagaan hoe het met de straling van bv. je router is gesteld. Blind op Ziggo vertrouwen kun je in ieder geval niet.
Lees verder in de categorie Voorlichting | Terug naar homepage | Lees de introductie