TV met WiFi; een ervaring, maar niet zo'n fijne
zondag, 05 november 2017 - Categorie: Verhalen
Bron: Facebook site, ervaring van een bekende
27 okt. 2017
Ik had gisteren een ervaring met de aankoop van een nieuwe (Samsung) TV, die ik niemand wil onthouden!
De TV werd, tegen een geringe meerprijs, thuisbezorgd en door een deskundige geïnstalleerd.
Ik gaf daarbij aan dat ik geen wifi maar een bekabelde verbinding wilde hebben en hij werd zo ingesteld.
Na een avondje kijken (beeld en geluid waren fantastisch) voelde ik pijn op mijn borst, zoals ik wel vaker voel als ik een avondje in de wifi heb gezeten.
Je raad het al; ik heb mijn stralingsmeter tevoorschijn gehaald en kon vaststellen dat de wifi van de TV vol aanstond. Ik de deskundige gebeld en die neemt contact op met Samsung voor een oplossing.
Ik laat wel weten hoe het afloopt, maar heb tegelijkertijd te doen met mensen die geen verstand hebben van schadelijke straling en die zelf geen stralingsmeter hebben.
Zij krijgen, zonder het te weten of te beseffen, naast hun wifi router, DECT telefoon, drie-in-één systeem, babyfoon, hoorapparaat, koptelefoon, smartphone, etc. weer een stralingsbron in huis, die potentieel schadelijk is voor hun gezondheid! En dan hebben ze nog geluk als ze niet tegenover een mast wonen of straling van de buren binnenkrijgen.
En het vervolg (5-11-2017)
Intussen bij een drietal kennissen gemeten.
Die waren er ook van overtuigd dat hun TV (bedraad aangesloten) niet straalde.
Dat klopte helaas niet en hoe dit op te lossen is weet niemand. Afschermen is in dit geval ook geen optie.
Intussen ga ik er van uit dat in Nederland honderdduizenden of misschien wel miljoenen TV's in huiskamers hun verwoestende werk staan te doen, dat vrijwel niemand dit weet en dat leveranciers en overheid ook hier niets aan doen.
Als er iemand is die hier een oplossing voor weet dan houd ik me aanbevolen! Niet voor ons, want wij overleven het wel, maar voor de ontelbare onschuldige slachtoffers en slachtoffers in spe.
Reacties op Facebook sites:
1.
Ik had een vergelijkbare ervaring met de Horizonbox van Ziggo. Toen ik daar de wifi op had uitgezet, bleef deze keihard een wifi-signaal uitzenden. Ziggo gebeld en die kerel snapte het ook niet. Vond dat ik maar moeilijk deed. Ik stond erop dat ik een nieuwe kreeg en toen was wifi uit ook echt uit. Ik dacht toen ook...gelukkig heb ik zo'n hoogfrequent meter.
2.
Die ervaring had ik ook met de KPN box. Bij installatie verzekerde de monteur mij dat hij de WiFi had uitgezet. Niet dus! De helpdesk verzekerde mij toen dat de WiFi zou uitgaan als ik op het betreffende knopje op de box zou drukken. Een aantal keren geprobeerd. Niet dus. Een andere helpdeskmedewerker zei tijdens een tweede telefoongesprek dat ik dat knopje tenminste 10 seconden ingedrukt moest houden. Dat hielp. De WiFi bleef een aantal weken uit. Sprong na net-uitval weer spontaan aan. Dat merkte ik natuurlijk pas toen ik merkte dat mijn bloeddruk was opgelopen. Gevaarlijk speelgoed dus!
3.
Ik had het toen ik m`n nieuwe Dect Eco telefoons aanzette. Deze zijn speciaal gemaakt zodat je bijna geen straling ontvangt. Helaas moet je wel zelf het knopje omzetten. Dat ze dat niet automatisch zo instellen...
4.
Onze smart tv had een krachtig niet uit te zetten wifi signaal. We hadden hem gewoon aangesloten op de router, maar dat maakte niet uit.Ook met instellingen was de wifi alleen uit te zetten door de stekker er uit te halen. Wij hebben hem weer weg gedaan. De meeste modellen hebben wel de mogelijkheid dit uit te zetten.
5.
Mijn man was ook blij met onze nieuwe smart tv. Kinderen ook trouwens. Toen ik de waarden zag via mijn meter heb ik het ding direct op marktplaats gezet. Weg ermee. Beter een ouder modelletje.
Zie ook:
Voorlichting/10324/%7Bwifi_uitzetten_modems_van_kpn_xs4all_proximus_en_ziggo%7D .
Je bent bijna verplicht om in deze maatschappij zelf een stralingsmeter te hebben.
Lees verder in de categorie Verhalen | Terug naar homepage | Lees de introductie