Symposium over de effecten van elektromagnetische velden op bomen, 17 juni te Baarn

woensdag, 15 juni 2011 - Categorie: Oproepen

Dit symposium is op het laatste moment wegens te weinig aanmeldingen afgelast

Voor een uitgebreid verslag van het vorige boomsymposium zie:
www.natura-online.nl/milieu-en-klimaat/telefoonstraling-beschadigt-cellen/#comment-10 . of
Berichten%20Nederland/5522


Bron: Reformatorisch Dagblad 16 maart 2011

Symposium over boomziekte in Baarn

ALPHEN A/D RIJN – Bomencentrum Nederland en de gemeente Alphen aan den Rijn houden vrijdag 17 juni een tweede symposium over de effecten van elektromagnetische velden op bomen.

Tijdens de bijeenkomst kunnen bedrijven in de groenbranche, wetenschappers, overheden en andere belangstellenden hun kennis over dit onderwerp delen.

Dat heeft de gemeente Alphen aan den Rijn gisteren bekendgemaakt. Vorige maand werd bekend dat de gemeente de komende weken 160 zieke kastanjebomen gaat vervangen door andere bomen.

Volgens het gemeentebestuur is uit onderzoek gebleken dat bijna alle kastanjebomen in Alphen aan den Rijn, in totaal zo’n 900, door de kastanjeziekte zijn aangetast.

De Zuid-Hollandse gemeente constateerde zes jaar geleden dat ook andere boomsoorten ziek zijn. Ze doet daarom samen met Wageningen Universiteit onderzoek naar de oorzaken.

Uit een eerste laboratoriumonderzoek naar de effecten van elektromagnetische straling op de groei van planten komt naar voren dat de straling mogelijk een negatieve invloed heeft op de gezondheid van planten.

Tijdens de symposia vraagt de gemeente landelijke aandacht voor deze problematiek. Tijdens de eerste bijeenkomst in februari waren er bijdragen van deskundigen uit België, Duitsland en Groot-Brittannië. Zij werd bezocht door 150 belangstellenden.

Voor het originele artikel zie:
www.refdag.nl/achtergrond/groen/symposium_over_boomziekte_in_alphen_1_540044.

Zie ook de aankondiging op:
www.bomencentrumnederland.nl/kwekerij/symposiumomsstraling/0/32/40/ .



Lees verder in de categorie Oproepen | Terug naar homepage | Lees de introductie