StopUMTS Logo
how to get rid of moles 
Zoeken
   
Voorlichting
17/05/18Slimme meter: overheidsre
02/05/18Wet kwaliteit, klachten e
Artikelen
19/05/18Planetary Emergency
15/05/18Pall letter to California
14/05/185G - Advantages - Disadva
13/05/18Shocking analysis of bloo
09/05/185G Radiation Dangers –
07/05/18The rapid rise of Autism
Berichten Nederland
17/05/18Slimme meter: Energie bes
17/05/18LTE in april goed voor 39
16/05/18Explosieve toename van kl
16/05/1833 meter hoge zendmast in
16/05/185G komt er aan, maar wann
Berichten België
10/05/18Persbericht: Parlementsle
03/05/18Wallonië ziet af van gro
Berichten Internationaal
18/05/18Geschiedenis van de ontwi
11/05/18Cyprus: Derde video om de
05/05/18COMPILATION of measures t
02/05/18Duitsland: Erstes Handyve
Ervaringen | Appellen/oproepen
29/04/18Huismeting bij een famili
25/04/185 GHz WiFi en hoofdpijn:
23/04/18Nuenenaren massaal ziek d
Onderzoeken
19/05/18The Effect of the Mret Wa
10/05/18Mathematical Structure fo
10/05/18Exposure of Insects to Ra
Veel gestelde vragen
13/05/17Vakantie? Witte zo
10/07/16Zeven veel gestelde vrage
Juridische informatie
15/05/18Brit dad sues Nokia for u
02/03/18Formal Complaint to the E
26/02/185G From Space & Santa Fe
Oproepen
24/05/18Lezing in Westerhoven: Sm
25/04/18Workshop: EHS en omgaan m
19/04/18Lezing: Smartphones, WiFi
Folders
10/09/17Brochures, folders, websi
29/04/16USA: Meer dan 50 tips voo
Briefwisselingen | Archief: 2008, 2005
04/05/18Ingezonden brief (mail) n
29/04/18Mail naar: het kerkbestuu
Illustraties
 Algemeen
 Fotoalbum zendmasten
 Wetenschappelijke illustraties
SMARTPHONE-VERBOD OP SCHOOL LEIDT TOT BETERE PRESTATIES    
Ga naar overzicht berichten in: Berichten Nederland

SMARTPHONE-VERBOD OP SCHOOL LEIDT TOT BETERE PRESTATIES
woensdag, 20 mei 2015 - Dossier: Algemeen


Bron: www.nationaleonderwijsgids.nl/voortgezet-onderwijs/nieuws/27741-smartphone-verbod-op-school-leidt-tot-betere-prestaties.html .
20 mei 2015


Leerlingen die lessen volgen op een school waar een smartphone-verbod in is gevoerd, behalen betere resultaten dan leerlingen die wel hun telefoon in de les mogen hebben. Moeilijk lerende scholieren scoorden wel 14 procent hoger wanneer er een smartphone-verbod gold dan scholieren met leerproblemen die wel hun telefoon in de klas mochten hebben. Dit meldt de Telegraaf.

De London School of Economics onderzocht het effect van de smartphone in de klas. Veel scholen, ook in Nederland, zetten de telefoons inmiddels in in de les. Er zijn educatieve apps waarmee de middelbare scholieren aan de slag gaan, in de klas, op hun telefoon. Volgens de Engelse wetenschappers zijn dit soort educatieve technische snufjes nuttig. Ze maken leren makkelijker en leuker. Er is echter ook een keerzijde aan het toestaan van de smartphones in de klas.

De telefoons zorgen namelijk voor veel afleiding. De onderzoekers bekeken de resultaten van 91 scholen die een smartphone-verbod in hadden gesteld. De uitkomsten van de scholen werden vergeleken met het landelijke gemiddelde. Hieruit blijkt dat de scholen met het verbod 6,4 procent hoger scoren dan de scholen waar de telefoon niet verboden is. Met name de resultaten van moeilijk lerende kinderen lieten een groot verschil zien. De leerling die naar een school met een smartphone-verbod gingen scoorden 14 procent hoger dan de leerlingen met leerproblemen die wel de telefoon mee de klas in mochten. Hieruit concluderen de onderzoekers onder meer dat moeilijk lerende jeugd snel is afgeleid. Voor de middelbare scholieren zouden de spelletjes op de telefoon een aantrekkelijke afleiding tijdens de les zijn, aldus de onderzoekers.

© Nationale Onderwijsgids


Ga terug naar het hoofdmenu
Afdrukken | Vragen | RSS | Disclaimer