StopUMTS Logo
how to get rid of moles 
Zoeken
   
Voorlichting
06/11/17Beschermen tegen de ra
12/10/17Meetspecialisten, meet
Artikelen
18/11/17Vuile stroom (netvervuili
16/11/17ADHD is meer een probleem
16/11/17Mobile phones cause letha
16/11/17Mt Nardi Wildlife Report
15/11/17Cell Phone Headaches –
14/11/1715.000 wetenschappers uit
Berichten Nederland
18/11/17KWF collecteert met stral
16/11/17Promotie van een psycholo
16/11/17Toename van klachten in N
14/11/17Aantal antenne-installati
13/11/17Vanavond 13 nov. in Radar
Berichten België
14/11/17Hoe gezond of ongezond is
24/10/17NMBS-baas Sophie Dutordoi
Berichten Internationaal
18/11/17IARC-WHO: Global burden o
18/11/17Duits verbod op 'slimme'
14/11/17De stralingsbelasting en
09/11/17Bill Gates and Steve Jobs
Ervaringen | Appellen/oproepen
17/11/17Alice kan niet tegen stra
12/11/17Afscherming, voor sommige
05/11/17TV met WiFi; een ervaring
Onderzoeken
14/11/17Modeled and Perceived Exp
06/11/17Decreases in sleep durati
25/10/17Radiation from wireless t
Veel gestelde vragen
13/05/17Vakantie? Witte zo
10/07/16Zeven veel gestelde vrage
Juridische informatie
08/11/17InPower Movement: Early r
19/10/17The precautionary princip
11/10/17Telekom warns of (its own
Oproepen
29/11/17Raadsmarkt ZENDMASTEN &
11/11/17Cursus ‘Straling meten
29/10/17Petitie: Geen uitbreiding
Folders
10/09/17Brochures, folders, websi
29/04/16USA: Meer dan 50 tips voo
Briefwisselingen | Archief: 2008, 2005
10/07/17Brief naar de gemeente C.
14/06/17Mail naar 'De Monitor' na
Illustraties
 Algemeen
 Fotoalbum zendmasten
 Wetenschappelijke illustraties
SMARTPHONE-VERBOD OP SCHOOL LEIDT TOT BETERE PRESTATIES    
Ga naar overzicht berichten in: Berichten Nederland

SMARTPHONE-VERBOD OP SCHOOL LEIDT TOT BETERE PRESTATIES
woensdag, 20 mei 2015 - Dossier: Algemeen


Bron: www.nationaleonderwijsgids.nl/voortgezet-onderwijs/nieuws/27741-smartphone-verbod-op-school-leidt-tot-betere-prestaties.html .
20 mei 2015


Leerlingen die lessen volgen op een school waar een smartphone-verbod in is gevoerd, behalen betere resultaten dan leerlingen die wel hun telefoon in de les mogen hebben. Moeilijk lerende scholieren scoorden wel 14 procent hoger wanneer er een smartphone-verbod gold dan scholieren met leerproblemen die wel hun telefoon in de klas mochten hebben. Dit meldt de Telegraaf.

De London School of Economics onderzocht het effect van de smartphone in de klas. Veel scholen, ook in Nederland, zetten de telefoons inmiddels in in de les. Er zijn educatieve apps waarmee de middelbare scholieren aan de slag gaan, in de klas, op hun telefoon. Volgens de Engelse wetenschappers zijn dit soort educatieve technische snufjes nuttig. Ze maken leren makkelijker en leuker. Er is echter ook een keerzijde aan het toestaan van de smartphones in de klas.

De telefoons zorgen namelijk voor veel afleiding. De onderzoekers bekeken de resultaten van 91 scholen die een smartphone-verbod in hadden gesteld. De uitkomsten van de scholen werden vergeleken met het landelijke gemiddelde. Hieruit blijkt dat de scholen met het verbod 6,4 procent hoger scoren dan de scholen waar de telefoon niet verboden is. Met name de resultaten van moeilijk lerende kinderen lieten een groot verschil zien. De leerling die naar een school met een smartphone-verbod gingen scoorden 14 procent hoger dan de leerlingen met leerproblemen die wel de telefoon mee de klas in mochten. Hieruit concluderen de onderzoekers onder meer dat moeilijk lerende jeugd snel is afgeleid. Voor de middelbare scholieren zouden de spelletjes op de telefoon een aantrekkelijke afleiding tijdens de les zijn, aldus de onderzoekers.

© Nationale Onderwijsgids


Ga terug naar het hoofdmenu
Afdrukken | Vragen | RSS | Disclaimer