StopUMTS Logo
how to get rid of moles 
Zoeken
   
Voorlichting
21/09/17EHS en toch een smartphon
01/09/17WiFi vrije scholen (kaart
Artikelen
20/09/17IoT 5
20/09/17Harmonische vervorming
20/09/17Vitamin B17: The Greatest
19/09/17Burn-out (toename)
19/09/17Schildklierkanker, toenam
18/09/17What science knows about
Berichten Nederland
28/09/17Nieuw boek: DE DRAADLOZE
21/09/17GGD Utrecht: een nieuw ge
20/09/17Ruimte in de ether voor 5
20/09/17De Impact-Academy en onze
18/09/17Vereniging tegen de Kwakz
Berichten België
01/07/17Verdubbeling burn-out in
26/06/17Voorstel van resolutie vo
Berichten Internationaal
21/09/17USA: Monterey County Proc
20/09/17USA: nieuwe 5G ellende: D
19/09/17USA: De jongeren van nu g
19/09/17USA: 5G opponents launch
Ervaringen | Appellen/oproepen
18/09/17WiFi 2,4 GHz en 5 GHz; ee
18/09/17''Why I Don't Have a Mobi
14/09/173G naar 4G
Onderzoeken
20/09/17National Toxicology Progr
08/09/17Anxiety-like behavioural
07/09/17The mere presence of your
Veel gestelde vragen
13/05/17Vakantie? Witte zo
10/07/16Zeven veel gestelde vrage
Juridische informatie
19/09/17USA situatie: WOZ waarded
10/09/17Rechter: Staat moet lucht
31/08/17InPower Movement: Early r
Oproepen
29/11/17Raadsmarkt ZENDMASTEN &
11/11/17Cursus ‘Straling meten
29/09/17EHS regionale contactdage
Folders
10/06/17Brochures, folders, websi
29/04/16USA: Meer dan 50 tips voo
Briefwisselingen | Archief: 2008, 2005
10/07/17Brief naar de gemeente C.
14/06/17Mail naar 'De Monitor' na
Illustraties
 Algemeen
 Fotoalbum zendmasten
 Wetenschappelijke illustraties
SMARTPHONE-VERBOD OP SCHOOL LEIDT TOT BETERE PRESTATIES    
Ga naar overzicht berichten in: Berichten Nederland

SMARTPHONE-VERBOD OP SCHOOL LEIDT TOT BETERE PRESTATIES
woensdag, 20 mei 2015 - Dossier: Algemeen


Bron: www.nationaleonderwijsgids.nl/voortgezet-onderwijs/nieuws/27741-smartphone-verbod-op-school-leidt-tot-betere-prestaties.html .
20 mei 2015


Leerlingen die lessen volgen op een school waar een smartphone-verbod in is gevoerd, behalen betere resultaten dan leerlingen die wel hun telefoon in de les mogen hebben. Moeilijk lerende scholieren scoorden wel 14 procent hoger wanneer er een smartphone-verbod gold dan scholieren met leerproblemen die wel hun telefoon in de klas mochten hebben. Dit meldt de Telegraaf.

De London School of Economics onderzocht het effect van de smartphone in de klas. Veel scholen, ook in Nederland, zetten de telefoons inmiddels in in de les. Er zijn educatieve apps waarmee de middelbare scholieren aan de slag gaan, in de klas, op hun telefoon. Volgens de Engelse wetenschappers zijn dit soort educatieve technische snufjes nuttig. Ze maken leren makkelijker en leuker. Er is echter ook een keerzijde aan het toestaan van de smartphones in de klas.

De telefoons zorgen namelijk voor veel afleiding. De onderzoekers bekeken de resultaten van 91 scholen die een smartphone-verbod in hadden gesteld. De uitkomsten van de scholen werden vergeleken met het landelijke gemiddelde. Hieruit blijkt dat de scholen met het verbod 6,4 procent hoger scoren dan de scholen waar de telefoon niet verboden is. Met name de resultaten van moeilijk lerende kinderen lieten een groot verschil zien. De leerling die naar een school met een smartphone-verbod gingen scoorden 14 procent hoger dan de leerlingen met leerproblemen die wel de telefoon mee de klas in mochten. Hieruit concluderen de onderzoekers onder meer dat moeilijk lerende jeugd snel is afgeleid. Voor de middelbare scholieren zouden de spelletjes op de telefoon een aantrekkelijke afleiding tijdens de les zijn, aldus de onderzoekers.

© Nationale Onderwijsgids


Ga terug naar het hoofdmenu
Afdrukken | Vragen | RSS | Disclaimer