StopUMTS Logo
how to get rid of moles 
Zoeken
   
Voorlichting
16/01/18Toon : de 'slimme' thermo
14/01/18Medical Dictionary; micro
Artikelen
14/01/18Can Cell Phones Cause Fem
14/01/18Wetenschappers binden str
12/01/18Apple: Open letter from J
12/01/18Studenten die vaker met s
08/01/18Zonnepanelen; Solar Panel
06/01/18FCC geeft vergunning voor
Berichten Nederland
17/01/18Vergaderlocatie / cursusr
14/01/18Ziek van Straling; Fotose
12/01/18Stripheldenbuurt wil geen
12/01/18Stijging aantal euthanasi
11/01/18Stijging aantal implantee
Berichten België
10/01/18Vereniging ElektroHyperSe
01/12/17Belgische campus krijgt b
Berichten Internationaal
15/01/18Frankrijk pakt belabberde
12/01/18Oostenrijk: Richtlijnen v
12/01/18Frankreich verordnet Stra
09/01/18USA: CDPH Cell Phone Safe
Ervaringen | Appellen/oproepen
15/01/18Ziekmakende ervaringen me
12/01/18Soms is tinnitus geen tin
12/01/18Bijnier probleem met smar
Onderzoeken
03/01/18EMFs + Wildlife
29/12/17Radiofrequency EMFs and H
19/12/17624 wetenschappelijke
Veel gestelde vragen
13/05/17Vakantie? Witte zo
10/07/16Zeven veel gestelde vrage
Juridische informatie
01/01/18Antennebeleid op basis va
15/12/17(Persbericht) Phonegate:
08/11/17InPower Movement: Early r
Oproepen
10/12/17Haarlem: Raadsmarkt ZENDM
11/11/17Cursus ‘Straling meten
29/10/17Petitie: Geen uitbreiding
Folders
10/09/17Brochures, folders, websi
29/04/16USA: Meer dan 50 tips voo
Briefwisselingen | Archief: 2008, 2005
10/07/17Brief naar de gemeente C.
14/06/17Mail naar 'De Monitor' na
Illustraties
 Algemeen
 Fotoalbum zendmasten
 Wetenschappelijke illustraties
Leraren bezorgd: 'Social media funest voor schoolcijfers'    
Ga naar overzicht berichten in: Berichten Nederland

Leraren bezorgd: 'Social media funest voor schoolcijfers'
dinsdag, 19 december 2017 - Dossier: Algemeen


Bron: www.rtlnieuws.nl/nederland/leraren-bezorgd-social-media-funest-voor-schoolcijfers
14 dec. 2017

Leraren in het voortgezet onderwijs maken zich grote zorgen over het gebruik van social media door hun leerlingen. Zij vinden dat die veel te veel in de weer zijn met hun mobieltje.

Dat blijkt uit onderzoek van DUO, het bureau voor Onderwijsonderzoek & Advies, onder ruim 1300 docenten. Zo'n 87 procent van de leerkrachten maakt zich zorgen over de invloed van social media.

Verslaafd aan telefoon
Het intensief checken van berichtjes en posts op de smartphones heeft volgens 92 procent van de docenten negatieve gevolgen voor de schoolprestaties en de cijfers op het rapport.

Leerlingen krijgen sociale en psychische problemen door het intensieve smartphonegebruik. Zij raken onder meer verslaafd aan hun telefoon, of worden online gepest. En ook hun cijfers op school hebben er onder te lijden.

Dat komt omdat ze te veel worden afgeleid, slaaptekort hebben en zich minder goed kunnen concentreren. Bij het maken van huiswerk geeft de telefoon ook te veel afleiding.

Alleen begrip via emoticons
''Ze slapen te weinig, want ze gaan door tot 2 à 3 uur ‘s nachts, ze zijn extreem afgeleid, en iets langere en diepere teksten worden elk jaar schrikbarend veel slechter begrepen. De aandachtspanne krimpt snel en hard. Ook hebben ze steeds grotere moeite om de toon of emotie van een tekst, gesproken of geschreven, in te schatten zonder emoticons. Dit is een generatie aan het worden met weinig parate kennis, weinig onderscheidingsvermogen en ze zijn meer en meer beïnvloedbaar door zowel goede als slechte bronnen'', zegt één van de docenten in het onderzoek.

Bijna alle docenten (98 procent) hebben inmiddels regels op school voor het smartphonegebruik van leerlingen.

Waarom is mijn telefoon zo verslavend?


Ga terug naar het hoofdmenu
Afdrukken | Vragen | RSS | Disclaimer